twitterda siufacebookda siuformspringde siulookbookda siubasında siumail

20.12.10

Röportaj! ABSOLUT Glimmer ve Mehmet Yücebaşoğlu

ABSOLUT'u artık bir klasik olduğunu söylemeye gerek yok sanırım.. Sadece tadıyla değil reklamları, tasarımları ile birçoğumuzun aklını çeler.

Özellikle ben yeni yıl dönemindeki şişe süslemelerini hep heyecanla beklerim.. Ve her seferinde vayy derim :)

fashionbysiu.com / absolut

Bu sene ise her zamankinden farklı olarak, şişeyi özel bir tema dahilinde giydirmek yerine, tamamen şişenin dokusu ile oynayarak farklı bir şişe tasarımı oluşturdular. Ve ABSOLUT ilk defa şişenin formunda değiştirerek 2011' merhaba diyecek.

4 farklı tasarımcı ile ABSOLUT'u sergilemek için 4 farklı masa tasarımı yapıldı. Ben sizi bu 4 süper tasarımdan birini yapan Mehmet Yücebaşoğlu ile yaptığım röportaj ile başbaşa bırakıyorum şimdi :)


fashionbysiu.com / absolut

Sıla: Merhabalar Mehmet, Öncelikle seni tanımayanlar için biraz kendinden bahseder misin?

1981 yılında İstanbul'da doğdum, 2004 yılında Yeditepe Üniversitesi İç Mimarlık bölümünden mezun oldum.Aynı yıl DM Mimarlık adı altında ilk projelerimi gerçekleştirdiğim ofisimi açtım. 2007 yılında Aziz Sarıyer'in katkısıyla kurulan polietilen malzemeden mobilyalar üreten 'PARK' firmasını Dilruba Sarıyer ile birlikte kurduk. 2009 yılından itibaren kurumsal firmalara yaptığım tasarımlardan, ev dekorasyonuna kadar gerçekleştirdiğim projelerimi kendi firmam olan 'Mehmet Yücebaşoğlu-İç Mimarlık' ofisinde devam ettiriyorum.

Sıla: Absolut Glimmer şişesini ilk gördüğünde aklından nasıl bir tasarım geçti? Nelerden esinlenerek yola çıktın?

Glimmer Şişesini ilk gördüğümde o kadar beğendim ve etkilendim ki direk şişenin kendisinden ilham aldım ve tasarımımı o şekilde yönlendirdim.

Sıla: Masayı tasarlama sürecinde aklındaki ilk fikir ile son olarak karşımıza çıkan arasında ne kadar fark vardı?

Şişenin kendisinden aldığım ilham tasarımıma yansımıştı ve yaklaşık 1 saatlik zaman diliminde tasarımın çizimine kadar bitirmiştim.Ne düşündüysem aynısını hayata geçirdim,hiç bir değişiklik olmadı.

Sıla: Absolut Glimmer'dan rol çalacak olan masanı nerelerde görebileceğiz?

Artık tasarımlarda yaşamlar gibi pratikleşmeye başladı. Bir mobilya veya ürün tasarlarken kullanılabilirlik artık çok önemli,insanlar teferruatlı şeylerle uğraşmak istemiyor. Benim tasarımım hem pratik,hem kullanışlı hem de göze hitap ediyor. Sanırım tasarımda da en büyük istekler bunlar. Nişantaşı Abdi İpekçi caddesinde ve Kanyon'da sergilenecek aralık ayı içinde.

Sıla: Absolut'un en sevdiğin yanı, ve tasarımının en sevdiğin yanı nedir? Bunlar ortak bir payda da nerede birleşiyor :)

Absolut'un en sevdiğim yanı günü yakalaması ve sıkıcı olmaması. Her zaman genç ve kendini yenileyen bir marka. Hem şişe giydirimleri hem de değişik tatlarıyla kendini önde tutan bir marka. Benim tasarımımda günü yakalayan bir tasarım,o yüzden markayla çok bağdaşıyor

Sıla: Tasarım yapmakla, marka için tasarım yapmak arasında ne gibi farklar oluyor? Veya sevmediğin, beğenmediğin, kullanmadığın bir marka için tasarım yapabilir miydin?

Kullanmadığım bir marka için tasarım yapabilirim ,ama sevmediğim veya mesaj kaygısı bana uymayan bir markaya tasarım yapmam. Marka için tasarım yaptığın zaman markanın kurumsalına göre hareket etmek zorundasın zaten karşı tarafta onu istiyor,kendin için tasarım yaptığın zaman istediğin kadar uçabiliyorsun,aradaki tek fark bu.

Sıla: Ürün ve yarattığınız konsepti nasıl birbirine entegre ettin ve ne gibi geri dönüşler bekliyorsun?

Şu ana kadar aldığım tepkiler,yorumlar çok olumlu ve güzel,özel bir geri dönüş beklemiyorum.Şişe çok etkileyici olduğu için çok sade bir malzeme ve siyah rengi kullanarak şişeyi ön plana çıkardım. Aralarında benzerlik yok gibi gözükse de aslında birbirerini çok tamamlıyorlar.

fashionbysiu.com / absolut


Sıla: Gerçek hayatımız kadar internette yaşanan bir hayat da oluştu. Her şey online olarak dönmeye başladı. Digital medya da tabi ki bu durumdan nasiplendi :) Sen ne kadar bunun içindesin? Sosyal medya organlarından kullandıkların varmı?

Facebook ve Twitter kullanıyorum. Doğru kullanıldığı sürece insanlara çok şey kattıklarını düşünüyorum.


Sıla: Türkiye'de tasarım son yıllarda oldukça kendini geliştirdi ve gelişmeye de devam ediyor. Bu projeyle dünyaya da ismini duyurmak için girişimlerin olacak mı?

Bu tarz büyük girişimler beraber atılan adımlarla hayat buluyor. Absolut çok büyük ve çok kaliteli bir votka markası onların yönlendirmeleriyle veya teklifleriyle bir çok ses getiren projelere imza atılabileceğini düşünüyorum.


Sıla: Diğer tasarımların yanında seninkinin hangi özellikleriyle farkındalık yaratıp, öne çıkacağını düşünüyorsun?

Öncelikle dört tasarımda bence çok başarılı, en önemlisi de hepsi birbirinden farklı tasarımlar. Absolut kendi kurumsalında ikonik şişesinin
formunu çok fazla kullanıyor,benim tasarımımda da bu form olduğu için tasarımın bu yönü dikkat çekebilir


Sıla: Tasarımını 1-2 kelimeyle betimlemeni istersek, insan karakterinin bir özelliğiyle sıfatlandırabilir misin?

Ağırbaşlı, eğlenceli ve kaliteli.

Sıla: Son olarak ben tasarımı gördüğümde verdiğim tepkiyi de sana söylemek istiyorum :) Aman Tanrım! Muhteşem bir şey bu muhteşem! :)

Tasarımı bu kadar çok beğendiğin ve bunu üstüne bastıra bastıra dile getirdiğin için teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim. Sevgiler :))



fashionbysiu.com / absolut

9 yorum:

plndrkn dedi ki...

ben de Absolut'un koleksiyonluk şişelerini biriktiren biri olarak Glimmer şişemi aldım, koleksiyonuma ekledim bile.
Gerçekten de etkileyici bir şişe :)

*STYLEBOOM* dedi ki...

cokkkk begendim soylesiyi, cok keyifli olmus:)

nurcuk dedi ki...

şişe iimiş ama ben içemiyeceğim bebiş var :)

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

gördüğüm en özgün tasarımlardan biri! soruların ve bu projede olman ise bir başka güzel nokta. tebrikler bebeğim:)

funda dedi ki...

çok başarılı gerçekten bende dün market alışverişimde gezerken hemen dikkatimi tasarımı çekti:)

Guz dedi ki...

Mehmet Yucebasogluna sevgiler.digerlerinden cok daha guzel ve duzgun :)

kuvvetli dedi ki...

keyifli bir röportaj olmuş tebrik ediyorummmm...

OYA dedi ki...

gerçekten çok başarılı.bayıldım...

hilos dedi ki...

Geçen Hafta gittiğim bir Mağazada gördüm ve bayıldım diyebilirim bana Anneannemin Vintage çay bardaklarını hatırlattı aldı çoookk uzaklara götürdü kesinlikle cool bi havası var... Üstüne üslük sağlam bi ''ABSOLUT'' içicisi olarak tekrar tekrar bayıldım bu arada güzel bir röpörtaj olmuş sevgiler siu...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin