twitterda siufacebookda siuformspringde siulookbookda siubasında siumail

21.5.10

Atasay

atasay fashionbysiu.com

İlk önce vitrininde gördüm ayıpladım, sonra tesadüfen web sitesinde gördüm..
Tamam herkes esinleniyor, herkes taklit ediyor Bihter Kolyesi diye satıyor bunları ama Atasay gibi bir markadan bu taklitçiliği beklemezdim.. Tahtakalede öylesine bir bijuteri değil bu bahsettiğimiz sonuçta..??

Bu takıların artık
Kısmet'in tasarımı olduğunu duymayan kalmadı.. En son haftasonu Ayşe Arman röportajında da duymayanlar öğrendi..
Ayşe Arman'ın yazdığı "Bihter kolyesi salgınının sorumlusu Milka Karaağaçlı" röportajını okumak için tık tık..

23 yorum:

Zeynep'in Evi dedi ki...

bukadar rağbet görmesini hiç beklemiyordum doğrusu!
tasarımcısına tekrar alkış=)

sedaca dedi ki...

nedense hiç şaşırmadım...
gördüğün gibi en büyüğünden en küçüğüne kadar bu 'esinlenme' uygulamasından vazgeçmiyorlar..
Milka'nın emeğine acıyor insan, kız tek başına birşeyler yapmış..
üzüldüm :(

mabelle dedi ki...

ne abartıldı he bu kolye de..

Flame dedi ki...

Çokkk haklısınnnn.. Kızkardeşimde de var bu kolyeden eşi almış. Nerden diye sorduğumda İzmit'te çok ünlü bir kuyumcuyu söylemişti. Bende KISMET'in olduğunu bildiğim için orjinal değildir bu "altın ama" deiğimde kısmetmiş abla sordum dedi!! Alıcıyı da kandırıyorlar maalesefff :((

Adsız dedi ki...

En sevmediğim şey herkesin kullandığını kullanmak!

pembesinti dedi ki...

Bence böyle seyler cok normal... Bir atasay değil herkes herseyden esinlenebilir. bu takı daha bihter kullanmadan kısmet bu takıyı bulmadan önce zaten böle bi koleynın varlıgı barizdi...vs
Sende gelinliğini ararken diğer gelinliklerden esinlenmedin mi???

Mystery dedi ki...

ben ki takip etmem pek böle şeyleri ama ben bile biliyorum kısmet takılarını, bu kolyeyi ve onu tasarlayan bayanı. atasayı da ayıplıyorum şu an. o kadar büyük bi firma olmuş da kendi kolyesini tasarlayamamış mı, üzücü.

fashion diaries dedi ki...

bari altına bihterin kolyesi yazmasalarmış !
-EN-

Moda Treni dedi ki...

yook artık yaaa daha neler?? çok üzüldüm, Kısmet'in emeklerini çalmışlar! Bari Bihter kolyesi yazmasalarmış yuuh deemek istiyorum. Bence Milka ürünün patentine sahipse hemen avukatı aracılığı ile ihtar çeksin Atasay'a.

sedystyle dedi ki...

çok dogru yaa... hemde bilinen bir marka atasay...

Arzu dedi ki...

Siucum,

Milka adına ben çok üzülüyorum. Geçen gün mail gönderdim hatta kendisine. Hayal gücünü çalıyorlar :(

Mor takı var ya onların yaptığı da hoş değil bence. Kocaman yazmışlar "bihter kolyesi" diye ama kaynak belirtmek yok, sanki kendileri yaptı.

Moda Modunda (Ebru S.) dedi ki...

Gerçekten Atasay'a yakışmayan bi davranış..Satışlarını artırabilirler belki ama güvenilirliklerini azaltacakları da kesin.

Sıla Yılmaz dedi ki...

Zeynep, Evet cnm tebrik ediyoruz.. :)

sedaca, küçükler büyüklerden genelde esinlenir.. mesela zara miu miu'dan.. ama tersi olunca garip oluyor..

zeynep, evet çok konuşuldu :))

Sound of the Rain, bende kişiye özel parçaları çok seviyorum :)

Flame, O farklı bişey sonuçta herkes satıyor evet ama büyük bir markanın kendine mal etmeye çalışması olmamış..

pembesinti, Milka zaten dünyayı sarsacak bir tasarım yaptım demiyor ama sonuçta bu kombinasyonu o düşündü tasarladı, burada ayıp olan Atasay'ın Bihter kolyesi olarak lanse etmesi sanki kendi tasarımı gibi.. Hazıra konmak yani.. Ben geliniğimi ararken başka gelinliklere baktım fikir edindim.. ama x markasında beğendiğimi gidip dışardan diktirmedim o çok farklı bir konu.. Fikir edinmek başka.. esinlenmek başka.. başkasının tasarımını kendisinin gibi göstermek başka..

Mystery, konu zaten tam olarak o cnm.. taklitçilik..

fashion diaries, :)) bari dimi..

Moda Treni, hazır bir başarı var madem bizde bundan nasiplenelim olmuş :))

sedystle, ben tesadüfen gördüm düğün öncesi takı bakmak için girdim siteye, karşıma çıktı şaşırdım!

Arzu, Yani.. evet yapılacak bişey yok malesef..
Bizim de yazılarımız çalınıyor aynı şekilde :/

Moda Modunda, ben takı alacaktım işte arkamı döndüm şimdi markaya..

Arzu dedi ki...

Pembe Esinti,

Birbirinden tamamen farklı örnekler veriyorsun.

Elbette ki Atasay'ın tasarımcıları yeni fikirler edinmek için başka markaların ürünlerine bakacaktır. Tıpkı bizim yeni kıyafetler için mağaza mağaza gezmemiz gibi.

Bir başkasının tasarımını alıp üstüne bir de "bihter kolyesi" yazmak hangi mantığa ve vicdana sığar?

"Kısmet yapmadan önce de bu kolyenin varlığı barizdi" demişsin peki nerde vardı? Varsa da neden bangır bangır reklamlarını yapmıyorlardı?

Bu arada "bariz" birşey varsa kısmet'in hayal gücünden yapılan hırsızlıktır. Ben ancak böyle tanımlar bundan sonra da Atasay'dan beyaz altın zincir bile almam.

Ha bu arada siz de üreten biri olsaydınız, üretimleriniz çalındığında kısmet i çok iyi anlardınız... Gerçi anlamak için mutlaka başınıza gelmesine de gerek yok, empati yapmak gerek.

Son olarak yorumu çok uzattığım farkındayım, kusura bakmayın lütfen. Dayanamıyorum haksızlıklara...

Aslıhan dedi ki...

Bunun patenti falan yok mu? Üreten firmalardan pay almalı bence. İnsanı üretmekten soğutacak bir durum bu. Oh ne ala sen yap markalar satsın..

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

hayal kırıklığı. bari bihter'in kolyesi şeklinde lanse edilmeseymiş..

Vanilya Home Butik dedi ki...

bu kolye bana hediye geldii,malesef atasay imzası ile sılacım üzüldüm bak şimdi,emeğe saygı...olsun senin sayende herkes öğrendi,taklit etmek beğeninin göstergesi bence...

İğne İle İplik dedi ki...

hahahah açık açık bihterin kolyesi diyede yazmışlar:))

angelica dedi ki...

maalesef ki bu kolye heryerde var imitasyon satanında da büyük markasında da .. altınbaşta da var aynısı.. bihter kolyesi diye lanse edilmesine gelince.. çok özür dilerim ben sıkı takipçilerden değilim ama kısmeti bu kolyeyi bihterde gördükten sonra tanıdım.. ama aklımda kısmetin kolyesi değil bhterin kolyesi olarak kaldı..
sakın yanlış anlaşılmasın ama bu herzaman böyle.. dizilerde orda burda birilerinin üzerinde elinde kolunda ne görsek beğensek istiyoruz ya da genellikle isteyen bi topluma sahibiz diyelim..
şu da var ki kısmet bu kolyeyi dizide bihtere kullandırırken birazda bunu amaçlamadı mı çünkü izlenilen bir dizi,tarzı beğenilen ve taklit edilen bir kadın,kolyeyi beğenenler araştıracak ,kısmeti bilmeyenler kısmetle tanışacaktı..başarılı olmadı mı oldu? ama handikap olarak bihter kolyesi diye öne çıkacacağı pazarlarda bile taklitlerinin satılacağını göz önüne almışlardır diye düşünüyorum..
büyük bir markanın bunu yapmasına gelince..kısmeti tanımayan,tanımak için araştırma yeteneğine haiz olamayan insanlar var..onların bildiği de hepi topu 2-3 markayı geçmiyor; bu durumda da gidip o markalardan talep ediyorlar;talep de arzı yaratıyor..kısmete ait tasarım diye satamayacaklarına göre;herkesin bildiği,talep ettiği isimle satıyorlar..

emeğe saygısızlık kabulum ama geri kalan kısmı için ben çok yanlış olduğunu düşünmüyorum maalesef..
ki yanlış da olsa bunun önüne geçilmesi mümkün değil diye düşünüyorum..

blisskitty dedi ki...

Bence reklam hırsızlığı olmuş.Hadi tamam tasarımdan esinleniyorsun bi derece,adını duyurmuş bir marka olarak başka reklam sloganı bulamadın mı? Reklam bölümünde çalışan arkadaşları ve onaylayanları tebrik etmek lazım çok yaratıcılarmış.

Adsız dedi ki...

Sevgili Siu,

Bir arkadaşım Atasay'dan bir yüzük aldı, İtalyan dizayn, alırken bana pek sağlam gözükmüyor ayrıca öğretmenim hemen kırlımasın dedi. Kırılmaz dediler. Ertesi gün yüzük kırıldı. Tamire gitti, geldiğinde yüzük daha da kırılmıştı. Yerine başka bir ürün aldık.

Kısmet'ten bir gümüş bileklik aldım. Dün sabah teslim edildi, öğle yemeğine çıktım. Ofise geldim, bileklik yok. Şirkete haber verdim. Bugün sabah binanın önünde bir parçası bulundu. Benim tahminim bağlantı yerlerinden kopmuş olması. Peki aynısından bir arkadaşım için hediye almıştım, gelen paket nasıldı dersin? Çok sıradan.

Düğünün gönlünce güzel geçmesini diliyorum.

Sevgiler,
Songül

Aslı dedi ki...

Para için neler yapılıyor... Markaya para kazandırayım derken saygınlığını azaltıyorlar, değdiğini düşünüyorlar demek ki...

Sıla Yılmaz dedi ki...

teşekkürler yorumlar için..

Songül, Kırılması için bişey diyemiyorum.. bende de çok fazla çeşidinden adet olarak da çok var biliyorsun ama başıma hiç gelmedi böyle bir şey hepsi duruyor.. keşke milka hanımla iletişime geçseydin..
gümüş ürünlerin paketleri yok bu arada bildiğim kadarıyla ama altın ürünlerin özel ambalajları oluyor maliyeti yüksek olduğu için gümüşlerde kullanılmıyor olabilir..
Teşekkürler :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin